2008. január 18., péntek

Terhesség 1- 4. hét

Kismama:

Helyesen teszi, ha elkezd terhességi vitaminokat szedni, és változtatni bizonyos szokásain. Ha Ön dohányzik, és a terhesség tervezése alatt nem sikerült elhagynia, most tegye meg. Kevesebbet kávézzon, a túl sok koffein nem tesz jót a babának, és figyeljen oda az alkoholfogyasztásra is.

Baba:
Megtörténik a megtermékenyítés, és már ekkor eldőlt, kisfia lesz vagy kislánya. Legalább a másidik harmadik várnia kell, hogy megtuhassa, addig probálja meg visszatartani magát az édes kis rózsaszín, illetve kék babaruhák vásárlásától! :)

Kisebb vérzés előfordulhat, a fogantatást követő 10-14. napon. Még azt is hihetné, hogy menstruációja megkezdődött, ám ez a vérzés, ha van egyáltalán, akkor nagyon kevés, és egy napon belül el is múlik teljesen.

Személyes tapasztalatok:

Mindenkinek tudom ajánlani, hogy vezessen terhességi naplót! Nagyon jó lesz visszaolvasni, hogy mikor mik történtek, ezt garantálhatom.

Körülbelül 2 hetes terhes voltam, mikor megtudtam én is :) Tehát elég korán. Nagyon izgatott voltam, és nézegettem magam a tükörben, minden nap, hogy vajon látszik- e már valami. Természetesen nem látszódott semmi, még úgy 4 hónapig.
Három hetes terhesen kezdődött nálam a hányinger, ami megmaradt egészen körülbelül a 25. hétig, majd visszajött az utolsó pár hétre. Nehezen viseltem, teljesen elvette minden energiámat a kora reggeli hányás, és sokáig nem is tudtam, mit kellene csinálni. Végül semmit olyan dolgot nem találtam, ami varázslat módjára véget vetett volna a rosszullétnek, kivéve egyet, az idő! Ahogy nőtt a baba, egyre jobban voltam én is.

Amit hatásosnak találtam, az a háztartási keksz, rögtön ahogy felébredtem, egyet- kettőt megettem, így nem volt olyan üres a gyomrom, és enyhült a hányinger.
Angliában az a szokás, hogy a terhesség harmadik hónapjáig nem mondják el senkinek, hogy babát várnak, mert úgy tartják, akár el is vetélhetnek, és nem akarnak nagy reményeket kelteni az emberekben, aztán pedig jönne a rossz hír... én nagyon pozitívan álltam a terhességemhez, és tudtam, hogy nem lehet semmi gond, ezért nem tartottam semmit titokban. Kisfiam a 40. héten született, makk egészségesen!
Fontosnak tartom az anyuka pozitív hozzáállását, és azt, hogy gondolataiban úgy szerepeljen kisbabája, mint egy egészséges és életerős kisember.

Nincsenek megjegyzések: